پیام خراسان

آخرين مطالب

1000 دانشجوی مشهدی به طرح پویش می‌پیوندند/ تحصیل 10 هزار مهارت‌جو در دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی خراسان رضوی اجتماعي

1000 دانشجوی مشهدی به طرح پویش می‌پیوندند/ تحصیل 10 هزار مهارت‌جو در دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی خراسان رضوی
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - محسن مرادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به نامگذاری شعار امسال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» و نقش دانشگاه در تحقق آن اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاهی که ارتباط زیادی با جامعه و مردم دارد نقش موثری در تحقق شعار سال میتواند داشته باشد به این معنا که حوزه های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و فناوری ما هریک به نوعی میتواند مشوق حضور مردم در فعالیت های تولیدی باشد.
بیشتر بخوانید: 3300 دانشجوی خارجی در واحد مشهد تحصیل می‌کنند/ درخواست اساتید پاکستانی برای گذراندن دوره آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی وی ادامه داد: در حوزه تولید صنعتی، دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با راه اندازی سرای نوآوری ساخت و تولید و کارخانه نوآوری در فضایی به مساحت 5 هزار متر بیش از 40 قطعه‌ساز را در فضای تولید به مشارکت گرفته است که با هماهنگی یکدیگر در فضای شرق کشور کار تولید قطعه و تبدیل فناوری به محصول را انجام می‌دهند.
مرادی با اشاره به اینکه سرای نوآوری ساخت و تولید و کارخانه نوآوری دانشگاه آزاد مشهد از 5 ماه گذشته آغاز به کار کرده است، افزود: در حال تولید دستگاه‌های هایتک(high tech) در این فضا هستیم و در چند سال آینده دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک تولیدکننده در شرق کشور شناخته خواهد شد و در ترویج فرهنگ ساخت و تولید در شرق کشور مشارکت دارد.
پیش‌بینی درآمدزایی 200 میلیارد ریالی در اولین سال فعالیت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سرای نوآوری ساخت و تولید چیزی حدود 40 شرکت دانش بنیان با ظرفیت 400 نفر اعم از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی به ما کمک میکنند. ما اعتقاد داریم مشارکت در تولید باعث بهتر شدن فضای تولید و کسب و کار خواهد شد که به نوعی منجر به امیدآفرینی میان دانشجویان هم شده است و پیش بینی میکنیم این سرا در اولین سال فعالیت خود بالغ بر 200 میلیارد ریال درآمدزایی داشته باشد.
وی با اشاره به وجود 5 مرکز تحقیقاتی و 3 سرای نوآوری در استان خراسان رضوی گفت: به غیر از هسته های فناور ما که تعداد قابل توجهی دارند قریب به 33 شرکت دانش بنیان نیز در سراهای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی مستقر هستند و کار تولید را انجام میدهند که قطعا حمایت از این شرکتها و رفع موانع آنها باعث افزایش تولید خواهد شد و افزایش مشارکت مردم را به دنبال دارد.
مرادی اضافه کرد: در حوزه های فرهنگی نیز تشکل های دانشجویی، کانون ها و همه کسانی که دغدغه فرهنگ را دارند به تولید محتوا و برنامه های فرهنگی فراخواندیم. دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به عنوان یک قطب فرهنگی در غرب این استان مطرح شده است که مورد تایید مراجع عظام تقلید این استان، تولیت آستان قدس رضوی و نماینده ولی فقیه در استان قرار گرفته است و خوشبختانه برنامه های فرهنگی ما دو ویژگی محتوای فاخر و ماندگار دارد از این جهت فاخر محسوب میشود که کار یک کار دانشگاهی و با مشارکت نخبگان است و ماندگار از این جهت است که همه اقشار مردم را مخاطب خود قرار داده است.
وی افزود: در حوزه پژوهش هم با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه حل مسأله است یکی از مأموریت‌ها این است که دانشگاه هم مشکل جامعه را حل کند و در متن جامعه حضور داشته باشد که خوشبختانه چندین موضوع پژوهشی که از چالش های استان است محققان ما در حال بررسی هستند و در قالب تزهای دکتری و کارشناسی ارشد کار پژوهش را آغاز کرده اند و به نظر می‌رسد این روند در آینده نزدیک موجب مشارکت بیشتر مردم در حوزه تولید خواهد شد.
مرادی تصریح کرد: بر اساس سند آمایش و سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، اولویت های استان به حوزه های مختلف صنایع غذایی، گردشگری و زائر و ساخت و تولید مشخص شده که اولویت های پژوهشی ما هم با توجه به این برنامه آمایشی در همه حوزه ها احصا شده. شهرهای نیشابور، قوچان، سبزوار و مشهد در حوزه صنایع غذایی ورود کرده اند ضمن اینکه دانشکده کشاورزی غذا و فراسودمندها نیز به صورت اختصاصی در این فضا ورود خواهد کرد تا امنیت غذایی را در این منطقه از کشور رصد و محقق کنند. در حوزه زائر و گردشگر هم تفاهم نامه خوبی با آستان قدس رضوی منعقد کرده ایم و با همه دغدغه مندان این حوزه تحقیقات مشترکی را آغاز کرده ایم.
جهش تولید با دانشگاه‌های مهارت‌محور محقق می‌شود رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد با تأکید بر اینکه جهش تولید با دانشگاه‌های مهارت‌محور محقق می‌شود خاطرنشان کرد: در حوزه مهارت هم مراکز آموزش مهارت و دانشکده های مهارت و کارآفرینی در دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفته است که دانشکده های مهارت و کارآفرینی ما بستر خوبی برای مشارکت مردم در تولید محسوب میشود چرا که ضعف مهارتی که در کارگاه ها و کارخانجات ما وجود دارد را در دانشگاه به خوبی احصا کرده ایم و مهارت های لازم را در کارگاه ها و آزمایشگاه ها به دانشجویان آموزش می‌دهیم.
تحصیل 10 هزار مهارت‌جو در دانشکده های مهارت و کارآفرینی وی با اشاره به وجود بیش از 10 هزار مهارت جو در دانشکده های مهارت و کارآفرینی استان خراسان رضوی تصریح کرد: طبیعتا افزایش مهارت دانشجویان در نهایت منجر به افزایش تولید خواهد شد و تحقق شعار سال با مشارکت مردم و جهش در تولید اتفاق خواهد افتاد. در حال حاضر 3 دانشکده مهارت و کارآفرینی در مشهد، سبزوار و نیشابور راه‌اندازی شده است.
حضور بیش از 100 شرکت بزرگ تولیدی در رویداد صدرا مرادی به اجرای طرح پویش در دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از مصادیق تحقق شعار سال اشاره و خاطرنشان کرد: هفته آینده پنجم و ششم خرداد ماه، رویداد صدرا را در واحد مشهد برگزار خواهیم کرد که شاهد حضور بیش از صد شرکت بزرگ تولیدی شرق کشور در دانشگاه هستیم که اینها دانشجویان ما را محک خواهند زد و تعدادی از دانشجویان ما که تمایل داشته باشند در صنعت خاص وارد عرصه مهارت آموزی شوند ارتباط خواهند گرفت و هم وارد بازار کار می‌شوند و هم شرایط آشنایی با تکنولوژی را پیدا می‌کنند.
ثبت نام 600 دانش آموز در طرح پویش مدارس وی افزود: در حال حاضر 300 نفر از دانشجویان واحد مشهد در کارخانجات مربوط به صنایع دفاعی، ایران خودرو و صنایع پخت مشهد وارد طرح پویش شده اند ضمن اینکه در حال اجرای طرح پویش در عرصه مدارس نیز هستیم و در رشته هایی چون علوم تربیتی، مشاوره، آموزش ابتدایی و روانشناسی ظرفیت 600 نفری را ثبت نام کرده ایم و به زودی با رهنمودهایی که دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی خواهد داشت فضای مهارت آموزی را تجربه خواهند کرد بنابراین یکی از مصادیق تولید و جهش تولید هم میتواند طرح پویش باشد چرا که اگر دانش آموز و دانشجوی ما بتواند در کنار درس، مهارت آموزی کند طبیعتا به یک صنعت گر و یک فرد حرفه ای در ساخت و تولید مبدل خواهند شد.
1000 دانشجوی جدید وارد طرح پویش می‌شوند مرادی با اشاره به اینکه سال گذشته 300 نفر از دانشجویان این استان وارد طرح پویش شدند، ادامه داد: با توجه به اینکه بخش عمده ای از مشکل بیمه ای دانشجویان طرح پویشی حل شده است و این مهم اصلی ترین چالش ما با صنعت برای اجرای طرح پویش بود پیش بینی می‌کنیم ظرفیت دانشجویان طرح پویشی ما امسال به 1000 نفر افزایش پیدا کند.
انتهای پیام/

پیام خراسان

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/676124/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گیاهی که به فرآیند هضم غذا و کاهش و درمان اختلالات تنفسی کمک می‌کند

جذب بیش از 15 میلیارد تومان اعتبار تسهیلات خوداشتغالی توسط بهزیستی کاشمر

ترزیچ: امشب فهمیدیم چرا رئال 15 بار قهرمان اروپا شده است

فلورنتینو پرز: باید در فصل آینده برای شانزدهمین بار قهرمان اروپا شویم!

پرسپولیس بار دیگر با حمایت ایرانسل قهرمان شد

رئال مادرید برای پانزدهمین بار فاتح لیگ قهرمانان شد+فیلم

هدف‌گیری ناو آیزنهاور برای دومین بار توسط یمن

برای اولین بار در تاریخ؛ رئال مادرید بدون شکست قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد

کهکشانی‌ها برای پانزدهمین بار قهرمان شدند / ناکامی رویس در آخرین بازی +فیلم

«کره شمالی: بهشت مردم» (عکس)

کنایه سنگین به کاندیداهای اصولگرا؛ آبِ بینیِ بزغاله این قدرها هم ارزش ندارد /چرا این قدر اصرار دارید حساب و کتاب خودتان در آخرت را سخت تر کنید؟!

فیلم/ جشن شادی هواداران پرسپولیس در خیابان‌های بیرجند

انتشار برای نخستین‌بار؛ سخنان رهبر انقلاب خطاب به اسماعیل هنیه + ویدئو

6 عملیات ارتش یمن؛ هدف‌گیری آیزنهاور برای دومین بار

جوانان توانستند در لایه‌های بالای مدیریتی دولت سیزدهم حضور یابند

45 کیلوگرم تریاک در سبزوار کشف شد

کتاب «باید به احترام نگاهت بایستم» در رشت رونمایی شد

راز جسد کشف شده فاش شد

روایتی تازه از گردن‌کشی‌های طالبان در ایران

حضور سفیر عربستان در نجف اشرف برای اولین بار/ دیدار با دو نفر از مراجع عظام عراق

ادعای تازه دختری که به قتل مادرش مظنون است

264 زائر از شهرستان های زرند، راور و کوهبنان عازم تهران شدند

گلزنی که برای دومین بار آقای گل شد؛ دستکش طلایی به 2گلر رسید

جام قهرمانی لیگ برتر برای نهمین بار بالای سر سرخپوشان

افتتاح 109 پروژه طرح «یادگار ابراهیم» در خراسان رضوی

تاخیر در تحویل زمین رایگان این بار متقاضیان نهاوندی را چشم انتظار گذاشت

تامین زمین در نهضت ملی مسکن 15 برابر مسکن مهر است

پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن سرعت داده شود

اولین موزه نبوغ خراسان رضوی در بردسکن راه‌اندازی می‌شود

نجات 7 شهروند از حریق منزل مسکونی در مشهد

فروش حدود 8 میلیارد ریالی نمایش‌های روی صحنه مشهد در هفته دوم خرداد ماه

افزایش 25 درصدی کشت گلخانه‌ای خراسان رضوی در دو سال اخیر

150 زائر خوافی عازم مرقد امام خمینی (ره) شدند

برگزاری مراسم بزرگداشت رییس جمهور شهید و شهدای خدمت در آستانه رحلت امام خمینی (ره)، از سوی نماینده ولی فقیه

پیش بینی بورس یکشنبه 13 خرداد 1403

ترامپ خدا را شکر کند فعلا فقط در یک پرونده مجرم شناخته شده

شعله ور شدن دوباره آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع شلال‌دون باشت

پیشرفت فیزیکی 90 درصدی پروژه بلوار قمربنی هاشم (ع) و زی گذر شهید هریری در مشهد

پویش «شهیدِ خدمت» در استان خراسان رضوی برگزار شد

پزشکی قانونی خراسان رضوی از نظر فضاهای تملیکی فقیرترین در بین استان‌هاست

باید چند مرکز در نقاط مختلف شهر برای پزشکی قانونی داشته باشیم

آخرین رمانی که شهید امیرعبداللهیان قبل از شهادت می خواند

داستان‌های معناگرای جهان در «کتاب شب» رادیو تهران

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده خلبان شهید سید طاهر مصطفوی

خردورزی سیاسی امام رضا(ع) توطئه مامون را خنثی کرد

پنج هزار و 250 پرونده تسهیلات اشتغال به بانک های خراسان جنوبی رسید

هواپیمای پرواز تهران-بیرجند دچار نقص فنی شد

نقص فنی هواپیما در پرواز تهران-بیرجند

آمار بیکاری در خراسان جنوبی 5 درصد است

هواپیمای پرواز تهران-بیرجند ماهان دچار نقص فنی شد