پیام خراسان

آخرين مطالب

رونمایی و تصویب سند جامع پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر خراسان رضوی اجتماعي

  بزرگنمايي:

خراسان آنلاین - سند جامع پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر خراسان رضوی در جلسه روز یکشنبه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار تصویب شد.
سند جامع پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر خراسان رضوی در جلسه روز یکشنبه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار تصویب شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی؛ دکتر سید جواد حسینی در این جلسه با تاکید بر اهمیت سند جامع پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر استان گفت: این سند مبنای عمل همه دستگاه‌ها در راستای ارتقا سلامت جامعه است.
وی افزود: مبنای عمل ما برای ارتقا و عزل و نصب در دستگاه‌ها گزارش این سند خواهد بود که به‌صورت گزارش‌های سه‌ماهه ارائه می‌شود.
معاون استاندار عنوان کرد: بحث سلامت مردم تعارف‌بردار نیست و اگر کسی وظیفه و نقش خود را در حوزه سلامت انجام نداد باید توسط مقامات و مسئولان استان به‌شدت بازخواست شود..
وی اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان ازاین‌پس همه اقدامات و عملکردهای خود را باید با این سند هماهنگ و منطبق کنند.
حسینی گفت: امروز بیماری‌های واگیر به لحاظ دانش پزشکی مهارشده امروز مشکل بیماری‌های غیر واگیر همچنان پابرجاست و برای اجتماعی کردن امر سلامت و تعیین وظایف و تکالیف همه بخش‌ها این سند تدوین و مصوب شد..
وی افزود: اکنون بر مبنای این سند وظایف و تکالیف همه بخش‌ها و دستگاه‌ها مشخص‌شده و باید به‌درستی و دقت انجام شود.
معاون استاندار در ادامه این جلسه تاکید کرد: باید بر دستگاه‌ها نظارت و ارزیابی دقیقی در این حوزه به‌صورت مستمر انجام شود تا این وظایف به‌خوبی انجام شود.
حسینی با تاکید بر اینکه یکی از آسیب‌های جدی ما در کشور تورم تصمیمات گرفته‌شده اجرانشده است، افزود: این موضوع موردپذیرش همگان است و تلاش ما بر آن است در حوزه سلامت و این سند هر سه ماه گزارش وظایف و عملکرد دستگاه‌ها به‌صورت کامل ارائه و ارزیابی شود..
وی ادامه داد: به‌عنوان‌مثال می‌شود در راستای این سند در حوزه آموزش‌وپرورش استان 10 هزار مدرسه با فضای فیزیکی می‌توان با اجرای طرح و تبدیل بوفه‌های مدارس به پایگاه تغذیه سالم اقدام نمود.
معاون استاندار بابیان اینکه این بوفه‌ها در عین ارائه و عرضه مواد غذایی سلامت‌محور، می‌تواند نسبت به آموزش تغذیه سالم به دانش آموزان هم اقدام کند.
حسینی با اشاره به زمانی که در سمت مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بود، گفت: آن زمان این طرح به دلیل برخی مقاومت‌ها در سطح مدارس در 2500 مدرسه به اجرا درآمد.
وی گفت: اجرای این طرح در سطح 10 هزار مدرسه استان تا حد زیادی بر سلامت جامعه تأثیر دارد و می‌توان با تعریف فضایی به‌عنوان حریم مدرسه از فروش اقلام و مواد غذایی مضر برای سلامت دانش آموزان جلوگیری کرد.
معاون استاندار افزود: به همین نسبت وظایف سایر دستگاه‌ها و بخش‌ها اعم از ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت و معدن و تجارت و غیره در این حوزه باید تعیین و اقدام شود.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بابیان اینکه این سند تکالیف رو مشخص کرده است و اقدامی ارزشمند و قابل قدردانی است، تاکید کرد هر سه ماه گزارش عملکرد دستگاه‌ها در این حوزه ارائه خواهد.
وی در بحث دخانیات و آثار سوء آن بر جامعه هم گفت: دست‌اندرکاران مربوطه در جلسه آتی این کارگروه طرح‌هایی برای استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد و غیردولتی در این حوزه ارائه کنند تا بتوان از توان بالقوه و قابل‌توجه این حوزه بهره برد.
حسینی درزمینهٔ طرح نماد یا همان نظام مراقبت از دانش آموزان هم که در سطح دو ناحیه یک و تبادکان در خراسان رضوی هم‌زمان با کشور اجرایی شده است، گفت: پیش‌ازاین طرح هم در حوزه آموزش‌وپرورش استان کمیته کیفیت‌بخشی سلامت از بهترین متخصصان اجرایی و محققان مربوطه تشکیل تا وضعیت دانش آموزان استان در 48 منطقه در سطح شهرستان‌های استان ازنظر آسیب‌ها و نحوه مداخلات ارزیابی شود که کار ارزشمندی هم صورت گرفت اما با تغییر مدیریت ادامه نیافت.
وی بابیان اینکه بحث مداخله در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی امری حرفه‌ای است و باید فراگیر شود، افزود: طرح نماد هنوز مراحل اولیه است باید فرصت داده شود کار اجرایی و بعد ارزیابی شود.
معاون استاندار با اشاره به موضوع کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی گفت: رهبر معظم انقلاب تنها جلسه کاری که در آن شرکت می‌کنند نشست کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است که طرح تقسیم‌کار ملی ازجمله نتایج آن بود.
حسینی افزود: در این راستا امروز 100 پروژه مخصوص کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی را در سطح استان در کنار طرح‌ها و برنامه‌های مختلف دیگر به اجرا درآورده‌ایم ضمن آنکه ساختارهای مربوطه هم ارتقا یافت و مرکز اجتماعی وزارت کشور تبدیل به سازمان اجتماعی و رئیس آن‌هم معاون وزیر کشور شد.
وی در ادامه با اشاره به حجم 500 میلیارد دلاری ارزش‌افزوده فرآورده‌های حلال در دنیا گفت: در این راستا در قالب برنامه‌های رویداد 2017 در مشهد همایشی برگزار شد تا ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان در این حوزه معرفی و شناسایی شود.
معاون استاندار عنوان کرد: این همایش در سطحی مطلوب با 20 شرکت‌کنندگان خارجی از 9 کشور برگزار شد ضمن آنکه قبل از آن هشت پیش همایش هم انجام گرفت.
وی بابیان اینکه مشهد ظرفیت تبدیل‌شدن به دبیرخانه دائمی فرآورده‌های حلال را دارد، از برگزارکنندگان این همایش که آن را در سطحی مطلوب به کمک دولتی به انجام رساندند تقدیر کرد.
در این جلسه از تولید نان و محصولات موردنیاز بیماران سلیاکی و دیابتی هم که توسط شرکت نان مزرعه تولیدشده و از هفته آینده وارد بازار مشهد و استان می‌شود رونمایی شد.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/34998/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟

«کولبری» نه شغل است و نه شریف/ مردم از ناچاری بار بر دوش می‌گیرند

داورزن خراسان رضوی هزار و 700 نفر شتر دارد

20 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد

254 معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند

خراسان رضوی بیش از 9 هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد

سه هزار قطعه زمین در بخش احمدآباد مشهد به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت

مردم خراسان رضوی سال گذشته 136 میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند

بسته‌های ویژه مادران باردار به 825 هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد

بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی

ماجرایی تازه برای خریداران طلا؛ مالیات جدید در راه است؟

مقایسه تعرفه اینترنت ثابت اپراتورها

ویدئوی دیگری از باران‌های رگباری امروز بیرجند

راه‌ها در خراسان جنوبی باز شده، اما همچنان ناایمن هستند

ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد از مردم؛ اوضاع خراب است!

فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است

ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد پس از وقوع سیل؛ اوضاع خراب است!

بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله

اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد

(ویدئو) زورخانه پهلوان رستم؛ بنایی کهن در تاریخ شهر مشهد

شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود

حذف تکراری پرسپولیس مقابل گربه سیاه در اراک/ پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد

پنجه آلومینیوم بر صورت قرمزها / پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد

کشف بیش از 20 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون

ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 8 اردیبهشت 1403

آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی

علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟

67 درصد از زوجین جوان مشهدی باور دارند که همسرشان باید ذهن آن‌ها را بخواند

ین ژاپن باز هم سقوط کرد

هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید

نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است

خون شریک 2 + فیلم

واگذاری زمین به 177 خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی

بانک مرکزی: کاهش نرخ رشد 12 ماهه نقدینگی تداوم دارد

آزمون دوباره از 135 کنکوری جامانده «زیرکوه»!

امدادرسانی ارتش به دانش آموزان کنکوری در سیلاب

دستگیری سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان

دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه

این بار کسی جیمی‌جامپ را بغل نکرد | دستگیری جیمی جامپ در بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک

رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی

فرونشست عمیق زمین در یکی از خیابان‌های مشهد

جشنواره‌ای با عطر و بوی گل محمدی

پیش بینی بارش‌های رگباری در سطح شهرستان بردسکن تا پایان هفته

(ویدئو) ثبت رقص و حرکات پروتئین-لیپید برای اولین بار

استفاده از کولر گازی چه میزان قبض برق را افزایش می‌دهد؟

سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان دستگیر شد

فرونشست عمیق زمین در تقاطع کلاهدوز و قاضی طباطبایی(7 اردیبهشت 1403)

فرونشست عمیق زمین در تقاطع خیابان کلاهدوز و قاضی طباطبایی مشهد

ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود